Uusi vastausPeruuta


Keskustelun
pääaihe

ll
07.11 21:33



Aihe:

Ringette

Otsikko:

Naisten joukkuepeleistä.
|
Teksti:


Ote naissalibandy.net-sivustolta, jos pähkäiltiin, kuinka saada lisää väkeä katsomoihin.

Koskettaa myös ringetteäkin..

"7.11.2006 17:40 - pp

Tänään Savon Sanomissa oli iso juttu naisten joukkuepelien arvostuksesta... siitä oravanpyörästä, jossa lähestulkoon jokainen naisten joukkue on (= vähän pelaajia = lähes juniorijoukkueita SM-sarjassa = ei niin kovatasoisia pelejä = vähän katselijoita = vähän näkyvyyttä mediassa= vähän sponsoreita jne.)

Jutussa koettiin ongelmaksi joukkueiden väheneminen SM-sarjoissa (salibandy, lätkä, ringette, kaukalopallo...). Kirjoittajan ja tutkimuksen mukaan joukkuelajit eivät kiinnosta naisia suhteessa miehiin. Pelaajia ei saa pysymään lajinsa parissa pitkään, joten pääsarjoista muodostuu lähes juniorisarjoja, jotka eivät taas kiinnosta suuria yleisömääriä.

Kirjoittajan mukaan naiset (18-25v) ovat kiinnostuneita yksilölajeista ja 3 suosituinta liikuntamuotoa ovatkin kävely, uinti ja pyöräily. Samanikäisllä miehillä lajit olivat joukkuepelejä. Samoisen tutkimuksen mukaan naiset myös seuraavat mieluummin yksilölajeja kuten uintia, voimistelua ja ratsastusta mieluummin kun joukkuelajeja. Miehiä harvemmin naistenpelien katsomoihin saa, koska he kaipaavat enemmän vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Aina sitä rymistelyä ei naisten peleistä löydä. Etenkään, jos vartalokontaktit ovat lajissa kiellettyjä.

Itsekin olen sitä mieltä, ettei seksillä / paljaalla pinnalla pidä lajia alkaa markkinoimaan. Miestenkään ei tarvitse puolialastomana keikailla lajinsa katsojien kalastamiseksi.

Markkinointiin todellakin tarvitaan taitoa eikä salibandy ole tilanteessa yksin. Samassa veneessä ovat kaikki muutkin naisten palloilujoukkueet. Vaikeaa peleihin on saada katselijoita, jos edes omat sukulaisetkaan eivät sinne vaivaudu.

Pojot NST:lle. Hyvin olette hommanne hoitaneet, kun katsojamäärät (100-330 kpl) ovat tuota luokkaa!"


Kaikki asiakirjat    Tekijän mukaan    Otsikon mukaan    Aiheen mukaan   Siirry takaisin