 |
 |
|  |  |
 | Alfa Romeo autojen ensirekisteröintimäärät Suomessa.
Tässä ilmoitetut ensirekisteröintimäärät perustuvat AKEn ja Tilastokeskuksen tietoihin ja itsetuotujen määrät Tullin rekisteriin. Vuosien 1951-1979 sekä 1983-1986 luvut Alfa Romeo Suomessa 1950-2000 -kirjasta. Alfa Romeoiden maahantuonti Suomeen alkoi vuonna 1951 Suomen Koneliike Oy / Helkama-Auto Oy:n toimesta ja jatkui vuoden1986 loppuun asti. Maahantuonti siirtyi Alfa Romeo Svenska AB:lle 1987, tuolloin (1.1.1987) Alfa Romeo siirtyi FIAT-konsernin omistukseen. Vuonna 1993 alkoi Italkon Oy (myöh. Delta-Motor Oy) tuomaan Alfoja. Vuoden 2009 marraskuusta alkaen Alfa Romeiden maahantuonti siirtyi Aro-Yhtymän tytäryhtiölle AutoFennica Oy. AutoFennica Oy lopetti FIAT-konsernin autojen maahantuonnin 2013. Maaliskuussa 2014 uutisoitiin uuden maahantuontiyhtiön perustamisesta. Yhtiö on tehtaan, Fiat Chrysler Automobiles, omistama yhteispohjoismainen yhtiö Scandinavia Business Center, jonka pääkonttori on Tukholmassa ja elokuussa 2014 sen tytäryhtiö FCA FINLAND OY aloitti Alfa Romeo, Fiat ja Jeep autojen maahantuonnin. Abarth ja Lancia poistettiin 2014 maahantuontiohjelmasta. Vuoden 2019 marraskuussa FCA Finland Oy lopetettiin ja FCA:n autojen tuonti siirtyi epanjalaisen Bergé Auto yhtiön uuteen tytäryhtiöön Italmotor Finland Oy.
|  |  |
 |
|  |  |
 |
Vuosi |
Määrä |
Malleittain |
Osuus-% |
Dieseleitä |
Itsetuonti |
Automyynti |
2022 | 36 | Giulia 10, Stelvio 10, Tonale 16 | 0,04 | | 55 | 81 699 |
2021 | 47 | Giulia 21, Stelvio 26 | 0,04 |  | 42 | 98 481 |
2020 | 38 | Giulia 21, Stelvio 17 | 0,04 | | 88 | 96 415 |
2019 | 33 | Giulia 18 (7 diesel) 15 Stelvio | 0,07 |  | 78 | 114 200 |
2018 | 73 | Giulia 47 Stelvio 17 Giulietta 9 | 0,06 | | 58 | 120 499 |
2017 | 122 | Giulia 86 Stelvio 20 Giulietta 16 | 0,10 |  | 52 | 117 191 |
2016 | 92 | Giulia 40 Giulietta 52 | 0,07 | | 43 | 118 991 |
2015 | 47 | Giulietta 47 | 0,04 |  | 53 | 108 812 |
2014 | 45 | Giulietta 40, 4C 3, MiTo 2 | 0,04 | | 48 | 105 304 |
2013 | 161 | Giulietta 113, MiTo 34, 159 14 | 0,16 | 18 | 64 | 102 064 |
2012 | 311 | Giulietta 234, MiTo 45, 159 31, Spider 1 | 0,28 | 70 | 74 | 109 856 |
2011 | 492 | Giulietta 358, MiTo 77, 159 57 | 0,40 | 114 | 81 | 126 179 |
2010 | 285 | Giulietta 20, MiTo 148, 159 116, Spider 1 | 0,26 | 94 | 105 | 110 472 |
2009 | 97 | MiTo 30, 159 44, 156 8, 147 14, GT 1 | 0,11 | 47 | 81 | 89 093 |
2008 | 269 | 159 165, 156 14, 147 74, GT 2 | 0,20 | 138 | 99 | 137 733 |
2007 | 333 |  | 0,26 | 119 | 98 | 125 673 |
2006 | 417 | | 0,29 | 162 | 96 | 145 719 |
2005 | 369 |  | 0,25 | 38 | 96 | 148 164 |
2004 | 508 | | 0,36 | | 107 | 142 657 |
2003 | 498 |  | 0,34 |  | 54 | 147 419 |
2002 | 314 | | 0,27 | | | 117 041 |
2001 | 333 |  | 0,30 |  |  | 109 441 |
2000 | 404 | | 0,30 | | | 134 646 |
1999 | 480 |  | 0,35 | 3 |  | 136 324 |
1998 | 405 | | 0,32 | 9 | | 125 571 |
1997 | 44 |  | 0,04 |  |  | 101 658 |
1996 | 45 | | 0,05 | | | 95 830 |
1995 | 69 |  | 0,09 |  |  | 79 890 |
1994 | 20 | | 0,03 | | | 67 201 |
1993 | 13 |  | 0,02 |  |  | 55 836 |
1992 | 78 | | 0,11 | | | 68 492 |
1991 | 155 |  | 0,17 |  |  | 92 485 |
1990 | 345 | | 0,25 | | | 139 093 |
1989 | 799 |  | 0,45 |  |  | 176 771 |
1988 | 384 | | 0,22 | | | 173 409 |
1987 | 239 |  | 0,16 |  |  | 151 432 |
1986 | 214 | | | | | |
1985 | 178 |  |  |  |  |  |
1984 | 136 | | | | | |
1983 | 24 |  |  |  |  |  |
1982 | 63 | | 0,05 | | | 128 017 |
1981 | 48 |  | 0,05 |  |  | 104 961 |
1980 | 16 | | | | | |
1979 | 12 |  |  |  |  |  |
1978 | 4 | | | | | |
1977 | 8 |  |  |  |  |  |
1976 | 18 | | | | | |
1975 | 169 |  |  |  |  |  |
1974 | 124 | | | | | |
1973 | 209 |  |  |  |  |  |
1972 | 153 | | | | | |
1971 | 49 |  |  |  |  |  |
1970 | 55 | | | | | |
1969 | 97 |  |  |  |  |  |
1968 | 47 | | | | | |
1967 | 20 |  |  |  |  |  |
1966 | 26 | | | | | |
1965 | 19 |  |  |  |  |  |
1964 | 9 | | | | | |
1963 | 3 |  |  |  |  |  |
1962 | 30 | | | | | |
1961 | 1 |  |  |  |  |  |
1960 | 9 | | | | | |
1959 | 11 |  |  |  |  |  |
1958 | 3 | | | | | |
1957 | 4 |  |  |  |  |  |
1956 | 4 | | | | | |
1955 | 4 |  |  |  |  |  |
1954 | 4 | | | | | |
1953 | 4 |  |  |  |  |  |
1951 | 1 | | | | | |
|  |  |
|