Club Alfa Romeo Finland ry - Perustettu 1979 - Web-sivut 1998 - Käyttöehdot Tunnistaudu(sukunimi etunimi tai jäsentunnus)




Uusi Giulia ja Alfa-logo julkistettu
24.06.2015, Hakulinen Yrjö


Samalla kuin uusi automalli julkistettiin, tuli myös uusi logo käyttöön.

Auton tekniikkaan ja rakenteisiin on todella panostettu ja ne on uudistettu. Takana on Alfalink-niminen monivarsituenta ja edessä päällekkäiset kolmiotukivarret. Taka-akselilla on kahdella monilevykytkimellä toteutettu aktiivinen voimanjako. Aerodynamiikkaa tehostaa aktiivinen etuspoileri. Moottori ja voimansiirto ovat akselien välissä, antaen autolla ihanteellisen 50/50 painjakauman, sekä lyhyet koriylitykset. Pohjalevykonstruktion nimi on "Giorgio", ja se on tulevienkin Alfa-mallien perusta.

Korirakenteissa käytetään teräksen lisäksi alumiinia, lasikuitua ja muovia. Muotoilu on italialaista "Made in Italy" henkeen. Nykymuodin mukaisia teräviä pokkauksia ei juuri löydy. Akseliväli on luokkansa pisin.

Giulia esitellään suurelle yleisölle syyskuussa Frankfurtin autonäyttelyssä. Valmistuksen pitäisi alkaa marraskuussa. Myyntiin auto tulee ensi vuoden alussa Eurooppaan ja USAhan 2016 lopulla.

Korimalli on aluksi neliovinen sedan. Farmari, coupé- ja avomalli lienevät tulossa, nyt niistä ei vielä kerrottu mitään.

Uuden Giulian huippumallin Quadrifoglion teknisiä tietoja:
Ferrarin kanssa kehitetty kuusisylinterinen twin-turbo moottori 510 hv
teho/painosuhde 3 kg/hv
Kiihtyvyys 0-100 km 3,9 sekuntia
Takaveto ja nelivetomallit.

Esittelytilaisuuden video ja pääjohtaja Marchionnen puhe ja museon esittely.
http://video.alfaromeopress.com/p/it/it/alfaromeo/post/30783